Afdeling Lindvigsvej

Billedet viser Afdeling Lindvigsvejs skolegård, hvor skolens elever leger

Billedet viser nogle elever, der farver et billede med farvede kridt

Som elev på Horsens Byskole afdeling Lindvigsvej, vil du opleve, at…

… være en del af et sammenhængende børnehus, hvor du som barn har mulighed for at gå i vuggestue, børnehave og skole under samme tag.

… få en hverdag i en mangfoldig skole, hvor forskelligheder ses som en styrke. Vi tror på, at det har værdi, at vi går i skole med hinanden på kryds og tværs af sociale og kulturelle skel.

… vi er en skole, der ønsker, at du bliver set, hørt og hjulpet på vej til at blive selvstændig og træffe dine egne beslutninger. Vores lærere og pædagoger brænder for deres arbejde og samarbejder hver dag om at skabe de bedste rammer for din udvikling og læring.

…vi prioriterer samarbejdet med dine forældre højt og den åbne dialog. Sammen kan vi blive klogere på det, der er vigtigt. Nemlig din læring og trivsel.

…at vi har et tæt samarbejde med Daginstitutionen Søndermark, som vi bor sammen med. Vi samarbejder med udgangspunkt i et fælles børnesyn og med et ønske om at skabe en rød tråd fra børnehave til skole.

… vi er omringet af masser af grønne udearealer og en stor boldbane. Her har du mulighed for at bruge din krop, dine sanser og slippe din nysgerrighed løs. På naturlegepladsen vil du komme helt tæt på naturen og få jord under neglene, når du planter krydderurter, bygger pilehytter og insekthoteller, klatrer i træer og leger i huler med dine kammerater.

… vores centrale placering i Horsens midtby giver os rig mulighed for at udforske det omkringliggende byliv, tage på ekskursioner i naturen og bruge faciliteterne i lokalområdet. Vi samarbejder med Sønderbro Kulturhus og andre ildsjæle i skolens nærområde, som er med til at skabe liv i vores børnehus for børn og voksne i alle aldre.

Billedet viser to piger, der sidder ved et bord og stiller op til skak

Billedet viser tre piger der limer mælkekartoner sammen til en lang række af mælkekartoner

FUN FACT:
Vidste du, at ved skolens åbning i 1950 var skolen en af landets mest moderne og bedst velindrettede skoler.

Læs om vores pædagogiske visioner her.