Skoleliv

Under fanerne fase 1, fase 2 og specialklasser kan du læse mere om hverdagen på Horsens Byskole.

Billedet viser børns hænder der laver et hjerte

Billedet viser en gruppe skoleelever, der jubler og hopper foran indgangen på afdeling Kildegade

DERFOR skal du vælge Horsens Byskole

• På Horsens Byskole gør vi en forskel for eleverne hver dag.
  • På Horsens Byskole er der plads til alle, men ikke til alt.
  • På Horsens Byskole arbejder vi efter værdierne:
    • Faglighed
    • Fællesskab
    • Forventninger

Behandling af personoplysninger:

Dit barn går i folkeskole i Horsens Kommune, og i den forbindelse behandler vi personoplysninger om dig, som forælder, og dit barn.
Efter databeskyttelsesforordningen (GDPR) skal vi give dig en række oplysninger, når vi behandler personoplysninger om dig og dit barn – uanset om du selv har givet os oplysningerne, eller om oplysningerne stammer fra andre.

Skolen behandler blandt andet oplysninger her:

• AULA
  • KMD Educa elev
  • Digitale læremidler, som dit barn har adgang til via UNI-login
  • Billeder: på skolens hjemmeside, ophængning på skolen, på Horsens Kommunes hjemmeside og på sociale medier
  • MinUddannelse
  • Hvis dit barn går i SFO: enten i Daycare, MinInstitution eller Tabulex
  • I 0. klasse: sprogvurdering i sprogvurderingssystemet, Hjernen og Hjertet
  • I overgangen mellem dagtilbud og skole, i det dialogiske skole-hjem-samarbejde, som led i skolens didaktiske og pædagogiske praksis og som led i tilrettelæggelse af undervisningen

Klik her for at læse mere om Horsens Kommunes behandling af dine og dit barns personoplysninger.