Vores skole

Horsens Byskole består af tre afdelinger: Kildegade, Lindvigsvej og Fussingsvej.

Afdeling Kildegade har samlet alle sine elever fra 0. - 6. klasse i nyrenoverede lokaler i Kildegade 25. Der er faglokaler i bygninger i Skolegade 7, som også deles med Musikskolen, Billedskolen og Komediehuset.

Afdeling Lindvigsvej har elever fra 0. - 6. klasse, og efter et større renoveringsarbejde fremstår afdelingen moderniseret og med en ny skolegård. Udover skoleelever rummer bygningerne også Sønderbros Børneenhed, og det betyder, at der både er vuggestue, børnehave og skole på samme adresse. Sønderbro Kulturhus, danseinstituttet Julius, aftenskolen og Horsens Garden har også huse på adressen og er med til at skabe liv i bygningerne.

Afdeling Fussingsvej er bygget i 2009 og yderligere udvidet med en udskolingsafdeling i 2012. Udbygningen giver plads til, at alle udskolingselever fra alle tre afdelinger samles i et fælles ungdomsmiljø.
Derudover har vi en fuld specialklasserække samt 7. - 9. klasse på afd. Fussingsvej.

Alle afdelingerne har velfungerende SFO-tilbud, der alle er en integreret del af skolens læringsmiljø.

Hele skolen består af:

ca. 1070 elever fra 0. - 9. klasse
ca. 70 elever i specialklasserne fra 0. - 9. klasse.

På Horsens Byskole har vi flere medarbejdere, der taler forskellige sprog.

Vi taler følgende sprog:

• arabisk
  • bosnisk
  • engelsk
  • fransk
  • italiensk
  • kurdisk
  • norsk
  • rumænsk
  • russisk
  • svensk
  • tyrkisk
  • tysk

Uddannelsesstatistik

Klik her for at få et overblik over centrale tal om Horsens Byskoles folkeskoleafdeling.

Klik her for at få et overblik over centrale tal for Horsens Byskolens specialafdeling.