Afdeling Kildegade

Som elev på Horsens Byskole afdeling Kildegade, vil du opleve, at…

… være en del af en mindre skoleafdeling midt i byen med et stort sammenhold. Her er fokus på venskaber på tværs af årgange. Vi tror på, at det sociale og faglige "møde" mellem dig og dine skolekammerater på tværs af aldre og årgange giver det bedste udgangspunkt for læring og trivsel.

... at skolen har en kulturel profil, som betyder, at der er kreativitet på skemaet. Vi sætter dit møde med kultur, kunst og æstetiske læreprocesser højt. Derfor vil du i løbet af din skoletid komme til at prøve kræfter med både dans, teater, kunst og musik i det, vi kalder for K-fag, som sker i et samarbejde med byens kulturskoler. Du bliver også en del af skolekoret, som synger sammen til morgensamling en gang om ugen.

… du møder engagerede lærere, som skaber sammenhold blandt elever og lærere på skolen og som tør at sætte retning og præge din udvikling og læring.

… få en hverdag i skolens smukke bygninger og historiske omgivelser. Og undervisning i de nyrenoverede faglokaler på Kulturstationen, som indbyder til kreativitet og faglig fordybelse. I vores fantastiske skolehave summer det af leg og plads til bevægelse.

… vi gør brug af skolens centrale placering midt i byen. Vi er gode til at bruge byen, nærheden til de kulturelle tilbud og ikke mindst nærheden til strand og skov i vores undervisning.

… forældresamarbejdet prioriteres højt. Vi oplever skolens forældre som en stor ressource, der gennem deres opbakning og engagement er med til at skabe en god skole.

Billedet viser skolelever, der leger i Afdeling Kildegades skolegårdBilledet viser en glad pige, der hænger nedad på skolens klatrestativ

”Her går vi ekstra langt for børn og forældre. Vi yder et højt niveau, rummer mange forskelligheder på en god måde.
Vi har fokus på det hele menneske men går ikke på kompromis ift. et højt niveau i undervisningen.”

Christina Kristensen, PLC Koordinator

Læs om vores pædagogiske visioner her.