Afdeling Fussingsvej

Som elev på Horsens Byskole - afdeling Fussingsvej, vil du opleve, at…Billedet viser to glade piger fra Horsens Byskole, der har det sjovt

vi tror på, at ’Alle børn skal blive så dygtige, som de kan’. Derfor kan vi garantere dig for, at du vil blive hjulpet på vej – både i de fag, hvor du er faglig stærk og ligeledes i de fag, hvor du har faglige udfordringer.

… du vil møde nærværende og lyttende lærere og pædagoger, som skaber tydelige rammer for dig og brænder for at give dig den bedste skoledag – hver eneste dag!

… et godt kammeratskab vægtes højt. Vi ser en værdi i, at du har gode klassekammerater og trives på vores fælles skole. Det skal nemlig være oplevelsesrigt og trygt at gå i skole. Vi arbejder derfor med parallelagte timer, så du kan arbejde sammen med og danne venskaber på tværs af klasser.

… vi er en skole med højt til loftet og en skole, hvor diversitet og rummelighed omfavnes. Derfor vil du opleve, at dine kammerater kan være forskellige fra dig selv.

… ordentlighed er et udtryk, som har værdi for os på skolen. Vi har fokus på, at vores kommunikation og adfærd overfor hinanden baseres på ordentlighed. Det har vi, fordi vi ønsker, at du skal opleve skolen som et trygt og rart sted at være.

… forældresamarbejdet vægtes højt, så både du og dine forældre føler jer taget godt imod, når I er på skolen. På den måde kan vi også være opmærksomme på dine behov og din trivsel, så vi på bedst mulige måde kan være med til at skabe læring og udvikling hos dig.

… du vil få udvidet din horisont og viden om verdenen, når vi begiver os ud på udflugter i det omkringliggende område. Vi har nemlig kort afstand til Fængslet, Vesthallen, Nørrestrand og byens parker.

Billedet viser skoleelever, der spiller fodbold på Fussingsvejs fodboldbane

Billedet viser skolebørn, der sidder på Afdeling Fussingsvejs røde trapper

Vidste du, at Horsens Byskole var en af de skoler, der lykkedes med at løfte elevernes resultater og dermed fik del i elevløftpuljen i 2019?

Læs om vores pædagogiske visioner her.