Velkommen til SFO

Vi har SFO tilbud på alle 3 afdelinger. Du kan læse mere om de enkelte SFO'er, om de arrangementer vi laver og hvordan vi samarbejder på tværs af de 3 matrikler.

Vores mål er at SFO'en er en naturlig fortsættelse af skoledagen, og SFO'ens aktiviteter bliver planlagt så de understøtter de fælles læringsmål for hele skolen. Der er også fokus på at SFO'en skal være et sted hvor der er plads til ro og fordybelse, til sportsaktiviteter i hallen eller til forskellige udendørsaktiviteter.

Læs om vores fælles mål- og indholdsbeskrivelse og praktikbeskrivelse forneden på denne side.

SFO samarbejdet på tværs

Horsens Byskole har SFO på alle 3 afdelinger. SFO Fussingsvej, SFO Kildegade og SFO Lindvigsvej har SFO for børn i 0. - 6. klasse. Dette giver SFO'en nogle gode muligheder for at samarbejde på tværs i forskellige sammenhænge, og dette sker løbende gennem hele skoleåret.

I SFO 2 har vi særligt fokus på, at skabe sammenhængskraft mellem SFO'erne, da børnene i 7. klasse starter sammen i udskolingen på Fussingsvej. Vores erfaring viser os, at børnene har stor glæde af at mødes på tværs, da det er med til at skabe tryghed og åbne op for nye fællesskaber og kammeratskaber på tværs af matriklerne.

Fælles feriepasning

I skoleferierne har SFO'en feriepasning. I vinterferien og i efterårsferien samt 1-2 uger i sommerferien, samler vi  børn og personale fra 2 eller 3 af afdelingerne. Børnene synes, det er sjovt og spændende at besøge en anden SFO, hvor der er fine rammer for nye oplevelser, fællesskaber og venskaber.

Der er altid kendte voksne med børnene i feriepasningen, så børnene føler sig trygge. I ferien tager vi blandt andet på ture, laver frokost sammen og hygger os og udforsker de nye rammer. Vi gør meget ud af, at feriepasning i SFO'en skal være noget, børnene kan glæde sig til, og åbningstiden gør det muligt at lave andre aktiviteter end dem, børnene er vant til.

SFO2 aktiviteter på tværs

I SFO 2 vil børnene mødes ca. 4 - 5 gange om året, hvor vi på skift vil besøge hinanden. Vi laver også arrangementer ude i byen, hvor vi blandt andet tager i biografen eller laver en tur til skaterbanen. Derudover laver vi fællesspisning, forskellige aktiviteter, og i foråret holder vi en fest, inden børnene starter i udskolingen.