SFO på afdeling Fussingsvej

SFO’en på Fussingsvej er placeret i indskolingen (SFO1) og på mellemtrinnet (SFO2).

Billedet viser en dreng, der hænger fra et træ, som smiler og har det sjovt

Børnene hygger med bål

”Det bedste i  SFO’en er, at jeg kan være sammen med mine venner fra de andre klasser. Og vi spiller rigtig meget dødbold eller leger med lego.”(Elev i SFO’en)

Som barn i SFO’en på afdeling Fussingsvej vil du opleve, at…

• der er et imødekommende team af pædagoger, der tager sig tid til dig og dine forældre. Hver dag er der en voksen, som holder styr på, hvornår du bliver hentet eller skal sendes hjem. Derfor har de andre voksne tid til at fordybe sig i aktiviteter sammen med dig og dine kammerater.

• der hver dag præsenteres en bred palet af forskellige aktiviteter, som du kan være med til. Herigennem er der rig mulighed for venskaber på tværs af alder og klassetrin. Måske kan du lide at være kreativ eller bruge din krop? Måske har du lyst til at læse en bog, bygge et rumskib eller køre ræs med dine venner? Hvis du har en god idé, hjælper vi dig gerne i gang. SFO’en er et frirum, hvor du er med til at bestemme, hvad der skal ske.

• Vi i SFO’en er optaget af at støtte dig i din udvikling, så du bliver selvhjulpen i forhold til praktiske ting i din hverdag og opmærksom på nye, stærke sider af dig selv, som du måske ikke får frem i skoleundervisningen.

I SFO 2 tager vi også udgangspunkt i, hvad du og dine kammerater har lyst til. Vi hjælper jer med at samle et hold til fodbolddyst eller Fortnight, gøre idéer til virkelighed i træværkstedet eller regnvejrshygge med en kop the. Du vil opleve, at SFO’en er et rart sted at være, hvor der altid er noget at være sammen om og nogen at være sammen med.

Basen

Basen er et SFO tilbud til skolen M-klasse elever (specialtilbud).

Basen har lokaler i M-klassernes indskolingslokaler, som er placeret på første salen.

Efter skoletid samles basens børn, hvor de tjekkes ind og får tilbudt lidt frugt. Her præsenteres børnene for dagens aktivitetstilbud. Børnene har altid mulighed for at deltage i SFO’ens øvrige aktiviteter.

Om eftermiddagen møder børnene de samme pædagoger, som de er sammen med i skoletiden. På denne måde sikrer vi, at overgangen fra skole til Basen er mere tryg for børnene.

Billedet viser to glade piger, der har det sjovt ved at ligge på ryggen med benene over hovedet

Billedet viser tre drenge, der har det sjovt med sløjd