Mellemtrin

På mellemtrinnet sker der en faglig, social og personlig udvikling hos dit skolebarn. I takt med at dit barn bliver mere selvstændigt, øger vi også vores krav og forventninger. Eleverne på mellemtrinet udbygger deres færdigheder i de fag, som de blev introduceret for i indskolingen samtidig med, at der kommer nye fag på skoleskemaet.

Du vil som elev på mellemtrinnet på Horsens Byskole opleve, at…

… vi hver dag arbejder for at give dig en god og lærerig skoledag. Du vil opleve, at vi møder dig lige netop dér, hvor du står – så du får de faglige udfordringer eller støtte, som udvikler dig bedst.

…. du skal prøve kræfter med nye fag. Du skal blandt andet have håndværk & design, hjemkundskab og svømning. Fag som er med til at udvikle din kreativitet, dit selvværd og måske kan give dig lidt sved på panden.

… at vi vægter et godt samarbejde med dine forældre. Det er vigtigt for os at være i dialog med dine forældre om din faglige udvikling og din trivsel.

… vi tager hånd om de skift, som naturligt er en del af skolegangen på mellemtrinnet. Derfor har vi øget opmærksomhed på, hvordan vi skaber tryghed og understøtter dig i de overgange, du møder. Vi garanterer dig for, at du bliver taget hånd om, så du oplever overgangene som en helt naturlig del af skolegangen.

… være en del af de faglige og sociale fælles dage, vi afholder på tværs af skolens afdelinger i løbet af skoleåret blandt andet musikprojekt og karrierelæring (Samspil). I 6. kl. har vi en ugentlig ’rul’-dag, hvor alle 6. kl. elever samles til fælles undervisning. Da vi samler alle udskolingselever på Fussingsvej fra 7.klasse vil du opleve, at vi gør os umage for, at I skal lære jeres nye kammarater at kende.

Lærer med børn udeBørn med malerier