Indskolingen

To drenge i klatrestativ

I indskolingen lægger vi fundamentet for dit barns nysgerrighed og lyst til læring i et livsperspektiv. Det er her, at børnene lærer de grundlæggende færdigheder, som senere udfoldes i den videre skolegang.

Derfor vil du og dit barn i indskolingen på Horsens Byskole opleve, at…

… skoledagen er præget af tryghed, forudsigelighed og overskuelighed. Dit skolebarn vil opleve et skolemiljø, hvor vi er opmærksomme på dets behov, så det kan føle sig mødt og forstået.

… vi skaber en rød tråd i barnets overgang fra dagtilbud til skole, så dit barn kan få den bedste start på en lang og lærerig skolegang.

... vi hver dag arbejder med at opbygge elevernes faglige fundament. Vi arbejder med bogstaverne og bogstavernes lyde, vi opbygger gode læsevaner og får styr på tallene. Dette er blot nogle af vores fokusområder.

... et tæt forældresamarbejde prioriteres højt. Vi er bevidste om, at den bedste start på dit barns skolegang indebærer et tæt, ligeværdigt og åbent samarbejde med dig om dit barns behov og kompetencer.

... møde et nærværende og lyttende personale, som altid er åben for dialog og altid søger at udvikle dit barns nysgerrighed for at lære og udvikle sig fagligt og socialt!

… dit barn vil blive en del af et stærkt og rummeligt fællesskab, der holder fast i vores traditioner og sjove arrangementer. Dit barn vil blandt andet tage del i ugentlige morgensamlinger, skak som en fast del af skoleskemaet, fastelavn, motionsdag og ikke mindst vores 100-dags arrangement.

… vi vægter det gode kammeratskab højt, fordi vi ønsker, at dit barn trives i fællesskab med sine kammerater og går herfra med gode og lærerige oplevelser. Derfor arbejder vi med holddelinger på tværs af årgange og aldre, og vi laver legeaftaler i frikvarterene for at styrke dit barns evne til at indgå i forpligtende og berigende fællesskaber.

… vi ønsker naturligvis at understøtte dit barns faglige styrker og svagheder. Men frem for alt vil du opleve, at vi ønsker at styrke dit barns tro på sig selv, nysgerrighed og lyst til at lære. Derfor bruger vi lege og andre kreative undervisningstilgange i dansk og matematik.

Børn leger og løberBørn med flag