Mellemformer

Billedet viser nogle skolebørn, der farvelægger et billedet med trekanter og firkanter Mellemformer er et tilbud til de børn, der er udfordret på at være i en almindelig skoleklasse med 20 elever eller derover.

I mellemformerne vil dit barn få et tilrettelagt undervisnings- og læringsforløb. De møder kun få, faste personaler, og der vil være op til 10 elever i klassen.

Som forældre til en elev i mellemformerne på Horsens Byskole, vil du opleve, at…

… vi arbejder med en klar og tydelig struktur i dit barns hverdag med velkendte voksne.

… vi har stor opmærksomhed på dit barns ressourcer og personlige mestring både på det faglige, det sociale og det generelle udviklingsområde.

… vi ser forskellighed som en styrker, og støtter dit barns sociale udvikling, så det kan indgå trygt i et stærkt fællesskab.

… vi sætter fokus på specialpædagogiske og visuelle tilgange i den daglige praksis, da de elever, der er knyttet mellemformerne, oftest vil være udfordret på koncentrations- og overbliksvanskeligheder.

… vi tager højde for dit barns behov og arbejder med individuel undervisning frem for hold undervisning.

… vores sigte er, at dit barn skal nå så langt som muligt og arbejder med et fagligt niveau, som hele tiden tilpasses dit barn.

… vi vægter et godt forældresamarbejde. Det er vigtigt for os, at vi er i dialog med dig, som forældre om dit barns faglige udvikling og trivsel.

… vi arbejder fokuseret med at lave en handleplan for dit barn, som indeholder mål, tiltag, evaluering og eventuelt en inklusionsplan, hvor barnet tilknyttes en klasse i almen området.

… vi afholder netværks- og sparringsmøder i forbindelse med dit barns trivsel, udvikling og læring, hvor handleplan og tiltag omkring dit barn kan bringes frem, hvis nødvendigt.

For at skabe en god hverdag for dit barn har vi brug for, at du som forælder:

• Bakker op om skolens tiltag
  • Deltager i møder, som omhandler dit barn og dit barns hverdag på skolen
  • Informerer kontaktpersoner ved sygdom, ændring af aftaler med mere.
  • Orienterer dig på AULA
  • Hjælper dit barn med at huske idrætstøj, madpakke og lignende.

Skak

Billedet viser nogle børn, der klipper løver ud af papir og farvelægger dem