Udskolingen

Horsens Byskoles udskoling ligger på Fussingsvej, hvor udskolingseleverne har deres ’egen’ afdeling. Som ordet ’ud’skoling antyder, er eleverne her på vej ’ud’ af skolen og ’ud’ i livet – og derfor arbejder vi målrettet på at gøre dig, som udskolingselev, klar til videre uddannelse og give dig mod og lyst på det liv, der venter efter folkeskolen.

Som 7., 8. og 9. klasses elev vil du indgå i et fælles ungdomsmiljø med plads til faglig fordybelse, inddragelse og kammeratskab.

Du vil som elev i udskolingen på Horsens Byskole opleve, at…

høj faglighed er centralt i udskolingen! Vi er optaget af, at du skal blive så dygtig, som du kan. Derfor har vi stort fokus på din faglige udvikling.

…vi arbejder skabende og med innovative processer i forløb som bl.a. ’prototypeperioden’, hvor der skal findes løsninger på virkelighedsnære problemstillinger. Her vil du få erfaring med, at dit bidrag kan forandre og forbedre noget i verden.

… vi er stolte af vores energiske lærerteam, der brænder for at lave god undervisning og tage hånd om dig og dine kammaraters trivsel. Du vil derfor møde dygtige og troværdige undervisere og rollemodeller, som du til enhver tid kan støtte dig op af.

… vi i de sidste tre år af din skolegang vil skabe et ungdomsmiljø, der præger dig i retningen af selvstændighed, så du kan stå på egne ben i fremtiden. Derfor vil du opleve, at vi sætter tydelige forventninger, tydelige rammer og stiller høje krav til dig som elev.

… vores kommunikation og samvær mellem dig og de voksne, og dig og dine kammerater bygger på principper om ordentlighed. Det vil sige, at ordentlighed er styrende i måden, vi er sammen på, når vi indgår i fællesskaber, taler med, til og om hinanden.

Fussingsvej børn ved bordBørn foran Fussingsvej

Har du hørt om LINK-klassen på Horsens Byskole?

I udskolingen på Horsens Byskole har vi etableret et særligt skoletilbud for elever med autismespektrumforstyrrelser. Hvis du vil vide mere om LINK-klassen og vores gode erfaringer kan du kontakte skolen.